Tyska Skolan

Tyska Skolan är en internationell skola centralt belägen i Stockholms innerstad. Målet är att eleverna avslutar sin tid på skolan med både en tysk internationell Abitur och en svensk gymnasieexamen. Här går ca 600 elever i årskurserna 0-12 fördelade på 26 klasser. Dessutom finns det en förskoleverksamhet med 33 barn. I lokalerna på Bragevägen finns fritidsverksamhet, förskoleklass och årskurserna 1-3. Övriga årskurser samt förskola finns på Karlavägen. Såväl tysk som svensk kultur och tradition är en naturlig del av vår verksamhet. Huvudman är Tyska skolföreningen och det finns ca 100 medarbetare. Personalen består av både lokalt anställda medarbetare och av från Tyskland anställda och utsända tyskspråkiga lärare.

Arbetsuppgifter

Undervisning i svenska, svenska som andraspråk och SO. I tjänsten ingår också delat klassföreståndarskap i årskurs 3.

Kvalifikationer

• Grundskollärarutbildning 0 - 5 (alternativt 1 - 7) lärare
  • erfarenheter av/ utbildning i svenska som andraspråk är en tillgång hos oss;
  • du undervisar på svenska men kunskaper i tyska underlättar samarbetet med elever, kollegor och skolledning.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning.

Deltid 85 %

Anställningsform Tidsbegränsad anställning