Tyska Skolan

Tyska Skolan är en internationell skola centralt belägen i Stockholms innerstad. Målet är att eleverna avslutar sin tid på skolan med både en tysk internationell Abitur och en svensk gymnasieexamen. Här går ca 600 elever i årskurserna 0-12 fördelade på 26 klasser. Dessutom finns det en förskoleverksamhet med 33 barn. I lokalerna på Bragevägen finns fritidsverksamhet, förskoleklass och årskurserna 1-3. Övriga årskurser samt förskola finns på Karlavägen. Såväl tysk som svensk kultur och tradition är en naturlig del av vår verksamhet. Huvudman är Tyska skolföreningen och det finns ca 100 medarbetare. Personalen består av både lokalt anställda medarbetare och av från Tyskland anställda och utsända tyskspråkiga lärare.

På Kindergarten arbetar 10 medarbetare som tillsammans ansvarar för 33 barn indelade i tre grupper på två avdelningar. Nu söker vi en barnskötare på heltid till vår småbarnsavdelning.

Beskrivning

För att arbeta hos oss ser vi det som mycket viktigt att du vill arbeta i en verksamhet med internationell prägel, där det tyska och svenska språket samt de båda ländernas kultur är en del av vardagen.
Ditt huvuduppdrag är att arbeta i arbetslaget för den lilla gruppen, alltså med barn från ett till tre år, och främja det pedagogiska arbetet samt det systematiska kvalitetsarbetet. Du deltar aktivt i planering och utvärdering.
I ditt ansvar ingår till exempel att vara med på utflykter, äta lunch med barnen, vara med på vilan och göra mellanmål. Vid behov kommer du också att arbeta i de andra avdelningarna.

Kvalifikationer

• Du är utbildad svensk barnskötare eller har motsvarande utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
  • Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en svensk förskola och du har erfarenhet av att arbeta med det systematiska kvalitetsarbetet.
  • Du är flytande i svenska på tal och skrift.
  • Du är lösningsfokuserad, ser möjligheter i förändring och kan kommunicera på ett positivt sätt med kollegor och vårdnadshavare.
  • Det är meriterande om du kan prata tyska.

Villkor

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så fort som möjligt enligt överenskommelse. Om du erbjuds anställning inom Kindergarten är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret (det får vara max ett år gammalt) innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid