Tyska Skolan

Tyska Skolan är en internationell skola centralt belägen i Stockholms innerstad. Målet är att eleverna avslutar sin tid på skolan med både en tysk internationell Abitur och en svensk gymnasieexamen. Här går ca 600 elever i årskurserna 0-12 fördelade på 26 klasser. Dessutom finns det en förskoleverksamhet med 33 barn. I lokalerna på Bragevägen finns fritidsverksamhet, förskoleklass och årskurserna 1-3. Övriga årskurser samt förskola finns på Karlavägen. Såväl tysk som svensk kultur och tradition är en naturlig del av vår verksamhet. Huvudman är Tyska skolföreningen och det finns ca 100 medarbetare. Personalen består av både lokalt anställda medarbetare och av från Tyskland anställda och utsända tyskspråkiga lärare.

Beskrivning

På Fritidshemmet arbetar ca 20 medarbetare som tillsammans ansvarar för 200 elever uppdelade i fyra avdelningar. Nu söker vi nya medarbetare som har behörighet som förskollärare, lärare/fritidspedagog.

För att arbeta hos oss ser vi det som mycket viktigt att du vill arbeta i en skola med internationell prägel, där det tyska och svenska språket samt de båda ländernas kultur är en del av verksamheten. Ditt huvuduppdrag är undervisning i fritidshemmet och detta tillsammans med andra i ett arbetslag. Arbetet innebär att tillsammans med kollegor driva den pedagogiska utvecklingen på Fritidshemmet. Innehållet i ditt uppdrag planeras utifrån din kompetens och önskemål samt verksamhetens behov.

Kvalifikationer

• du har lärarexamen med inriktning fritidshem, fritidspedagogexamen, förskolelärarexamen eller annan pedagogisk examen
  • du är väl insatt i fritidshemmets uppdrag
  • du har förmåga att på ett positivt sätt kommunicera, samordna och leda med ett lösningsinriktat fokus
  • det är viktigt att ha ett intresse för tyska språket och tyska kulturen
  • det är meriterade om du redan har kunskaper i tyska

Villkor

På Fritidshemmet finns det goda förutsättningar för att kunna planera och utveckla verksamheten. Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 30-33 timmar i veckan. Det är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Start enligt överenskommelse. Endast ansökningar med efterfrågade kvalifikationer är av intresse.

Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret (det får vara max ett år gammalt) innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Vi ser fram emot din ansökan så fort som möjligt, senast 10 januari.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Deltid